Hasiera Euskara eta euskal kultura-Euskara y cultura vasca

Hezkuntza proiektua-Proyecto educativo

helburuak objetivos

1.-euskara eta euskal kultura

Euskara da gure eskolako irakats hizkuntza baita estamentu guztien arteko komunikazio hizkuntza ere.  Euskararen normalkuntza bultzatzeko konpromisoa tinkoa hartua dugu: euskara ikasteko eta erabiltzeko ohitura bultzatzen dugu; eskolako harremanak, maila guztietan, euskaraz gauzatzen  ditugu; eskolaz kanpoko bizitzan ere euskararen normalkuntzaren aldeko jarrera aktiboa dugu;herriko Euskara Batzordean, antolatzen diren ekitaldietan (Mugaz  gain...) parte hartuz, Euskara  Mankomunitatearekin kolaboratuz...Euskal Kultura ere landu eta garatzen dugu gure ikasleen artean.Gure ikastetxean Euskara Lan Taldea eratua dago aurreko helburuak bermatzeko asmoz.Etorkinen presentzia ere gero eta handiagoa izanik, hauek euskaraz bizi daitezen eta gure kultura  ezagut dezaten ahalegintzen gara.Euskara eta euskal kulturaren sustatzeko gure ikastetxean  egiten diren zenbait aktibitate:

Mugaz Gain: Aspalditik gure herrian ospatzen den Antzerki Topaketa honetan urtero parte hartzeko ohitura dugu. Astean bi saio dedikatzen dira antzerki aktibitate honi, 3. zikloan. Maiatza aldean ospatzen ohi da eta Gorputz Adierazpena eta Aho Hizkuntza Iantzea du helburutzat.

Xorroxin Irratia: Aste batez, Baztan Bidasoa zonaldeko Xorroxin Irratiak bere emisore ibiltaria gure ikastetxean edukitzeko aukera ematen digu. Aste horretan, talde bakoitzak aurreko asteetan prestaturiko irratsaioa emititzen du.

Bertsolaritza: 6. mailako ikasleek zonaldeko bertsolari baten Iaguntza izaten dute, astean behin, bertso mundua ezagutu eta bertan murgiltzeko.

Lehiaketak: Gure ikastetxean hainbat lehiaketetan parte hartzeko ohitura izaten dugu. Urtero guztietan parte hartzen ez badugu ere, hauek dira, bertzeak bertze, azken urteetako batzuk: Ipuin, Bertso Paper, beklamazio, Irrati Gidoi, Mikro ipuin... lehiaketak.

Eskolako aldizkaria: Ikasleek egiten dituzten idazlan, komiki eta marrazkiak baliatuz,urtero XIRI-MIRI aldizkaria argitaratzen dugu, urtean behin gutxienez. Ikasturte honetan 6. mailako ikasleek hartu dute argitaratzeko ardura.

euskara y cultura vasca

El euskara es la lengua que se enseña y utilizan todos los estamentos en nuestro Centro y en todas las situaciones de comunicación. Nos hemos comprometido de manera firme a impulsar la normalización del euskara, garantizando el aprendizaje a todo el alumnado, utilizándolo en nuestras relaciones y en todos los niveles, tanto dentro como fuera del centro; colaborando con la Mancomunidad del Euskara y participando en el Euskera Batzordea. Con la intención de potenciar la normalización del euskara en nuestro centro, se ha creado el Grupo de Trabajo del Euskara.Como es sabido la presencia de emigrantes es cada vez mayor. En nuestro centro nos esforzamos para que estos aprendan y vivan en euskara. Estas son algunas de las actividades que se realizan en nuestro centro para favorecer el aprendizaje y la utilización del euskera y para dar a conocer la cultura vasca:

Mugaz Gain: Son unas jornadas de teatro infantil que se realizan en euskara. Dos grupos de nuestro centro participan en estas jornadas; segundo y quinto curso,dedicándole dos sesiones a la semana con los objetivos de trabajar la expresión corporal y la expresión oral y artística. Los grupos están dirigidos por un profesional que paga el ayuntamiento y por una profesora del Centro.

Xorroxin Irratia: Xorroxin Irratia es una emisora de radio de la zona de Baztan-Bidasoa. Una vez cada dos años, desde nuestro centro y durante una semana se emite la programación que han preparado todos los cursos y en la que participa todo el alumnado.

Bertsolaritza: Los alumnos/as de 6°, una vez a la semana y con el objetivo de que conozcan que es el bertsolarismo, participan en este taller, produciendo sus propios textos. Dirigido por una bertsolari de la zona.

Otras actividades: Nuestro Centro, a lo largo del curso, participa en diferentes actividades. Aunque no todos los años participamos en todos estos concursos, en muchos de ellos son asiduos participantes: Bertsolaritza, Cuentos. Declamación Irrati Gidoi, Microcuentos...

Xiri Miri aldizkaria: es la revista de nuestro centro. Se publica, por lo menos, una vez al año, donde colaboran los/as alumnos/as.,profesores/as, padres/ madres y la organiza el grupo de trabajo que dinamiza la biblioteca.

Hasiera Euskara eta euskal kultura-Euskara y cultura vasca